söndag 6 maj 2012

Löshoppning med Emeliza

På fredagar är det löshoppning i stallet där Emeliza står. Eftersom Martin var på kickoff med jobbet så tog jag barnen och körde dit för att titta på. Det hade varit uppehåll hela dagen, men givetvis så skulle det börja stänka så fort vi kom dit! Egentligen gjorde det ingenting. Bord och stolar bars in i ridhuset och grillen tändes. Sen blev det hamburgare och korv medan regnet smattrade mot taket och det blev uppehåll lagom till att det var dags att ta ut hästarna.

Liza har inte hoppas så mycket innan och detta var första gången med gymnastikhoppning för henne. Det gick ganska bra ändå! Avstånden var lite för långa från början och folk fick skynda sig illa kvickt att springa fram och tillbaka och skjuta ihop hindren för hon sprang runt, runt och hoppade gång på gång för att hon tyckte det var så kul. Till slut blev hon trött ändå och resultatet av det kan ni se i sista klippet, haha!

Iris var verkligen i himmelriket och ville stå näääära staketet när hästarna dundrade förbi! Folke tyckte också det var roligt, det var ju hans första närkontakt med hästar!



1 kommentar:

  1. Hej!
    Om detta är Emeliza Arab/ Connemara e. Mahorka u. Eliza så är det jag som har fött upp henne. Som jag har undrat var hon hamnade och hur det har gått för henne. Hör gärna av dig till mig 0701420063 el. info@sierrawestern.se. Jag ägde Emeliza tills hon var fyra år.
    M.v.h. Monika

    SvaraRadera